Κατά το παρελθόν η επιστροφή ΦΠΑ από την Γαλλία, λόγω της τακτικής συμμετοχής μας στο Salon de la Lingerie, ήταν μια ιδιαίτερα ακριβή και χρονοβόρα διαδικασία στην οποία μεσολαβούσε ιδιωτική εταιρεία διεκπεραίωσης του σχετικού μας αιτήματος προς τη γαλλική εφορία. Απαιτείτο βεβαίωση από την οικεία ελληνική ΔΟΥ ότι είμαστε υποκείμενοι στον ΦΠΑ η οποία έπρεπε να μεταφραστεί επισήμως στα Γαλλικά από το Υπουργείο Εξωτερικών. Στη συνέχεια υπέγραφα ειδική εξουσιοδότηση και έστελνα τα παραπάνω έγγραφα μαζί με τα πρωτότυπα τιμολόγια και αντίγραφα των πληρωμών (επιταγής ή εμβάσματος) στη γαλλική εταιρεία η οποία και τα υπέβαλε στη γαλλική εφορία. Μετά από 6 μήνες ο μεσάζων μας έστελνε μια επιταγή καθώς και ένα τιμολόγιο για τον κόπο του, το ύψος του οποίου αντιστοιχούσε σε 10-15% του ποσού της επιστροφής. Η όλη διαδικασία στοίχιζε σε όρους άμεσου κόστους, χρόνου και καθυστέρησης πάνω από το 20% του ΦΠΑ που δικαιούμαστε. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιλαμβανόμενη τη δυσκολία ζήτησε από τις χώρες-μέλη να δημιουργήσουν ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο και λειτούργησε για πρώτη φορά το 2010. Σήμερα συνδέεται κανείς με το Taxisnet και εγκαθιστά στον υπόλογιστή του μια μικρή εφαρμογή στην οποία εισάγει τα στοιχεία των τιμολογίων στα οποία δικαιούται επιστροφή ΦΠΑ και τα «ανεβάζει» ηλεκτρονικά στο taxisnet μαζί με τα αντίστοιχα σκαναρισμένα παραστικά. Η συνολική διαδικασία, μέχρι την λήψη εμβάσματος από την Banque de France απευθείας στον λογαριασμό της εταιρείας, διήρκεσε λιγότερο από έναν μήνα, ενώ υπήρχε συνεχής ενημέρωση για το στάδιο στο οποίο βρισκόταν η αίτηση μέσω του taxisnet. Για τους ειδικούς αξίζει να σημειώσω ότι όλα τα στοιχεία ανταλλάσονται με χρήση XML το οποίο επιτρέπει την αυτόματη ενημέρωση των συστημάτων όλων των εμπλεκομένων, δεν επαναπληκτρολογεί δηλαδή κανείς δημόσιος υπάλληλος κανένα από τα στοιχεία τα οποία εισήγαγε η εταιρεία στην αρχική της ηλεκτρονική αίτηση. Το ενδιαφέρον είναι ότι παρά το ότι η διαδικασία αυτή μεταφέρει μέρος του έργου (πληκτρολόγηση-εισαγωγή στοιχείων) στην επιχείριση η όποια επιβάρυνση (15 λεπτά της ώρας για ένα τιμολόγιο) είναι ελάχιστη σε σχέση με το κόστος της προηγούμενης, χειρόγραφης και χρονοβόρας διαδικασίας. Η δε κατάργηση του μεσάζοντα μας εξοικονόμησε περί τα 1.000 ευρώ τα οποία καταβάλλαμε για μια παρασιτική υπηρεσία χωρίς καμία προστιθέμενη αξία (όπως π.χ. η δημοσίευση των ισολογισμών). Εάν σκεφθεί κανείς ότι οι περισσότερες γραφειοκρατικές διαδικασίες στην Ελλάδα, όταν δεν είναι εντελώς περιττές, είναι κατά κανόνα χειρόγραφες μπορεί να αντιληφθεί τις τεράστιες δυνατότητες που έχουν επιχειρήσεις και κράτος να περιορίσουν το ασφυκτικό σήμερα κόστος της γραφειοκρατίας, αξιοποιώντας την τεχνολογία. Εαν επεκταθεί ο επανασχεδιασμός των διαδικασιών, όπως αυτή του παραδείγματος, στο σύνολο της δημόσιας διοίκησης τα αποτελέσματα θα είναι ευεργετικά. Έτσι θα αυξηθεί σημαντικά η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων χάρη στον περιορισμό του δυσβάσταχτου κόστος του κράτους, κυρίως μέσω της δραστικής μείωσης του αριθμού των απασχολουμένων σε αυτό.
Wednesday, February 23, 2011
Και όμως μπορούμε
Ετικέτες
XML,
Υπουργείο Οικονομικών,
Φορολογικό σύστημα
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment