Tuesday, March 04, 2014

Προσοχή στους μαραθωνίους-"μαϊμού"

Παρουσιάστηκε πρόσφατα το νέο λογότυπο του μαραθωνίου της Αθήνας. Σε ένα μπλε ορθογώνιο παραλληλόγραμμο διαβάζουμε πρώτα τις λέξεις "Μαραθώνιος Αθηνών" και από κάτω "ο αυθεντικός" (στα Εγγλέζικα "The Authentic"). Ο δημιουργός ευτυχώς κρατήθηκε και δεν πρόσθεσε το κλισέ "προσοχή στις απομιμήσεις" δεδομένου ότι όλοι γνωρίζουν για τη μάστιγα των μαραθωνίων μαϊμού. Κάτω από το λεκτικό χώρεσαν ο αρχαιοπρεπής δρομέας του προηγούμενου λογοτύπου και μια κατσαρή τεθλασμένη γραμμή που θυμίζει την πινακίδα ολισθηρού οδοστρώματος και προφανώς παραπέμπει στη διαδρομή (αυτό που οι Ιάπωνες αποκαλούν "ντο" απ'όπου και το τζούντο, κέντο κλπ). Τα αρχικά "ΟΠΑΠ" συμπληρώνουν τη δημιουργία που θα διεκδικήσει επάξια τον τίτλο του χειρότερου λογότυπου του 2014 σε παγκόσμια κλίμακα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η Ελληνική και η Εγγλέζικη βερσιόν έχουν διαφορετικό μέγεθος!


Ο μαραθώνιος των Αθηνών, στον οποίο τερμάτισα σε 5 ώρες και ένα λεπτό το 2012, είναι από τα πολυτιμότερα brands της πόλης (και της χώρας) με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης. Η εικόνα και η ταυτότητά του (visual identity) αποτελεί κρίσιμο στοιχείο του brand αυτού. Το παρόν λογότυπο θα μπορούσε να είναι ιδιόχειρη δημιουργία ιδιοκτήτη καντίνας στις Θερμοπύλες αλλά σε καμία περίπτωση δεν αντιπροσωπεύει τον μόνο Μαραθώνιο διεθνώς που ξεκινά από τον Μαραθώνα. Αντιθέτως ευτελίζει τον θεσμό και δεν βοηθά στην προβολή και την ανάπτυξή του, κυρίως στο εξωτερικό.

No comments:

Post a Comment