Σε e-mail που μου έστειλε ο διοικητής του ΙΚΑ στις 9.3 διάβασα με έκπληξη τα ακόλουθα (το παραθέτω verbatim)
“Αγαπητοί κύριοι/κυρίες,
με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι με βάση τα στοιχεία που τηρούνται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.Σ. - Ι.Κ.Α.) υφίσταται βεβαιωμένη οφειλή σας προς το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., παρόλο που έχουν ήδη προηγηθεί ανάλογες επιστολές υπενθύμισης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος.”
Ακολουθεί πλήθος παραγράφων γραμμένων με τα συνήθη άθλια και συχνά ακατανόητα ελληνικά της δημόσιας διοίκησης στα οποία γίνεται απόπειρα παρουσίασης της νέας “ρύθμισης”. Η επιστολή καταλήγει:
“*Προσοχή! Η παρούσα επιστολή είναι ενημερωτικού χαρακτήρα και αποστέλλεται μαζικά σε όλους τους εργοδότες. Σε περίπτωση μη ύπαρξης οφειλών προς το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. να μην ληφθεί υπόψη.”
Επειδή ως πολίτης ανησύχησα απέστειλα με τη σειρά μου μήνυμα στον κύριο Σπυρόπουλο στο οποίο γράφω “Διαβάζοντας την πρώτη και την τελευταία παράγραφο της επιστολής σας φρονώ ότι ο συντάκτης της πρέπει να απευθυνθεί πάραυτα στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας του Ιδρύματός σας διότι πάσχει εμφανώς από σχιζοφρένεια. Με την ευκαιρία να παρατηρήσω ότι το γεγονός ότι έχετε επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε μηχανογράφηση και δεν μπορείτε να στείλετε επιστολή μόνο σε αυτούς που έχουν οφειλές αποτελεί μείζον θέμα.”
Παρόμοια εμπειρία είχα και με την Γενική Γραμματεία Πληροφορικών (sic) Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών η οποία αφού μου είχε στείλει λάθος ειδοποίηση (η οποία τουλάχιστον έγραφε την εταιρεία στην οποία αφορούσε), έστειλε δεύτερο μήνυμα γράφοντας:
«Αγαπητέ/ή κύριε/α,
Σε συνέχεια της ηλεκτρονικής ειδοποίησης με θέμα "Ένταξη στη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών" που σας αποστείλαμε, σχετικά με την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων χρεών σας σε Δ.Ο.Υ., θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε οτι σας εστάλη εκ παραδρομής και για το λόγο αυτό ΜΗΝ τη λάβετε υπόψη σας.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση σας.”
Η απάντησή μου ήταν η εξής
“Τα λάθη είναι ανθρώπινα ακόμη και όταν προκαλούν αναστάτωση όπως το απαράδεκτο e-mail σας. Οι στοιχειώδεις κανόνες ευπρέπειας θέλουν όταν κάποιος κάνει λάθος να ζητά συγγνώμη. Την κατανόηση του άλλου ζητά κανείς όταν κάνει κάτι για το οποίο δεν έχει επιλογή (π.χ. κλείνει έναν δρόμο για επισκευή).”
Το ΙΚΑ και η ΓΓΠΣ έχουν κατασπαταλήσει δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε συστήματα πληροφορικής η αθλιότητα των οποίων ξεπερνά κάθε όριο. Αρκεί κανείς να μπει στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΙΚΑ ή στο Taxisnet και να συγκρίνει τη λειτουργικότητα με π.χ. ένα σύστημα e—banking οποιασδήποτε τράπεζας. Ο δε εισαγγελέας αντί να ασχοληθεί με τους επίδοξους δολοφόνους του Κωστάκη δεν θα έπρεπε καλύτερα να ασχοληθεί με τον βόθρο που λέγεται «έργα πληροφορικής του δημοσίου».
“*Προσοχή! Η παρούσα επιστολή είναι ενημερωτικού χαρακτήρα και αποστέλλεται μαζικά σε όλους τους εργοδότες. Σε περίπτωση μη ύπαρξης οφειλών προς το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. να μην ληφθεί υπόψη.”
Επειδή ως πολίτης ανησύχησα απέστειλα με τη σειρά μου μήνυμα στον κύριο Σπυρόπουλο στο οποίο γράφω “Διαβάζοντας την πρώτη και την τελευταία παράγραφο της επιστολής σας φρονώ ότι ο συντάκτης της πρέπει να απευθυνθεί πάραυτα στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας του Ιδρύματός σας διότι πάσχει εμφανώς από σχιζοφρένεια. Με την ευκαιρία να παρατηρήσω ότι το γεγονός ότι έχετε επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε μηχανογράφηση και δεν μπορείτε να στείλετε επιστολή μόνο σε αυτούς που έχουν οφειλές αποτελεί μείζον θέμα.”
Παρόμοια εμπειρία είχα και με την Γενική Γραμματεία Πληροφορικών (sic) Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών η οποία αφού μου είχε στείλει λάθος ειδοποίηση (η οποία τουλάχιστον έγραφε την εταιρεία στην οποία αφορούσε), έστειλε δεύτερο μήνυμα γράφοντας:
«Αγαπητέ/ή κύριε/α,
Σε συνέχεια της ηλεκτρονικής ειδοποίησης με θέμα "Ένταξη στη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών" που σας αποστείλαμε, σχετικά με την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων χρεών σας σε Δ.Ο.Υ., θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε οτι σας εστάλη εκ παραδρομής και για το λόγο αυτό ΜΗΝ τη λάβετε υπόψη σας.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση σας.”
Η απάντησή μου ήταν η εξής
“Τα λάθη είναι ανθρώπινα ακόμη και όταν προκαλούν αναστάτωση όπως το απαράδεκτο e-mail σας. Οι στοιχειώδεις κανόνες ευπρέπειας θέλουν όταν κάποιος κάνει λάθος να ζητά συγγνώμη. Την κατανόηση του άλλου ζητά κανείς όταν κάνει κάτι για το οποίο δεν έχει επιλογή (π.χ. κλείνει έναν δρόμο για επισκευή).”
Το ΙΚΑ και η ΓΓΠΣ έχουν κατασπαταλήσει δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε συστήματα πληροφορικής η αθλιότητα των οποίων ξεπερνά κάθε όριο. Αρκεί κανείς να μπει στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΙΚΑ ή στο Taxisnet και να συγκρίνει τη λειτουργικότητα με π.χ. ένα σύστημα e—banking οποιασδήποτε τράπεζας. Ο δε εισαγγελέας αντί να ασχοληθεί με τους επίδοξους δολοφόνους του Κωστάκη δεν θα έπρεπε καλύτερα να ασχοληθεί με τον βόθρο που λέγεται «έργα πληροφορικής του δημοσίου».
No comments:
Post a Comment