Sunday, July 03, 2011
Creaming the market
Μία γνωστή τακτική μάρκετινγκ είναι να «μαζεύεις την κρέμα» δηλαδή να εισπράττεις στην αρχή περισσότερα για το προϊόν σου από αυτούς που, για λόγους ανυπομονησίας ή χάρη στο υψηλό διαθέσιμο εισόδημά τους ή επειδή δεν υπάρχει ανταγωνιστής, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο. Μετά από ένα χρονικό διάστημα, και αφού εξαντληθούν αυτοί οι καταναλωτές (ή εμφανισθεί ανταγωνιστής), προσφέρεις το προϊόν σε άλλη συσκευασία ή εκδοχή σε σαφώς χαμηλότερη τιμή, προσελκύοντας τον όγκο της πελατείας. Τα βιβλία θεωρούνται η κλασσικότερη περίπτωση creaming αφού παραδοσιακά κυκλοφορούν αρχικά δεμένα (hardcover) και μερικούς μήνες μετά άδετα (paperback) στη μισή τιμή. Η διαφορά τιμής είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που δικαιολογεί η διαφορά κόστους παραγωγής και οφείλεται στην ανωτέρω τακτική. Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον είδα στο αγγλικό Amazon μια ανατροπή του παραδείγματος. Π.χ. το βιβλίο “Agent 6” προσφέρεται σε ψηφιακή έκδοση (Kindle edition) προς 10.5 λίρες, δύο λίρες ακριβότερα από το δεμένο (8.5) και σχεδόν στη διπλή τιμή από το paperback (5.99). Προσωπικά, παρά το ότι το Kindle στο ipad μου είναι όντως ιδιαίτερα βολικό, ειδικά σε ταξείδι, δεν θα πλήρωνα επ'ουδενί περισσότερο την ψηφιακή έκδοση. Ανήκω ίσως στη γενιά που θέλει να χαϊδεύει το βιβλίο και να το βλέπει στη συνέχεια στη βιβλιοθήκη του. Αλλά, ο tempora o mores.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment