*Schadenfreude is pleasure derived from the misfortunes of others. This German word is used as a loanword in English.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι Γερμανοί πρωτοπορούν σε έννοιες όπως «ευχαρίστηση που πηγάζει από την ατυχία των άλλων» και δανείζουν τον σχετικό όρο και σε άλλες γλώσσες. Η λέξη περιγράφει και τα δικά μου αισθήματα όταν είδα τους ΟΤΕτζήδες να διαμαρτύρονται για την επερχόμενη πώληση τουλάχιστον του 10% των μετοχών του ΟΤΕ που κατέχει το δημόσιο στην Deutsche Telekom.
Το 1999 αλλάξαμε το τηλεφωνικό μας κέντρο και ζητήσαμε την μετατροπή των PSTN συνδέσεων σε ISDN. Συγκεκριμένα ζήτησα 6 συνδέσεις BRI ISDN δηλαδή δώδεκα «γραμμές» τηλεφώνου που θα αντικαθιστούσαν ισάριθμες «ψηφιακές» συνδέσεις. Πήγα να καταθέσω τις αιτήσεις στον ΟΤΕ Αθηνάς ζητώντας ταυτόχρονα οι γραμμές να γίνουν συνοπτικές, δηλαδή όταν είναι κατειλημμένος ένας αριθμός, το κέντρο του ΟΤΕ να μεταφέρει την εισερχόμενη κλήση σε άλλη διαθέσιμη γραμμή. Η συγκεκριμένη δυνατότητα υλοποιείται πολύ εύκολα στα ψηφιακά κέντρα σε αντίθεση με τα παλαιά ηλεκτρομηχανικά όπου απαιτούσε φυσική παρέμβαση και εγκατάσταση ειδικών διατάξεων, ενώ έπρεπε να είναι συνεχόμενοι οι αριθμοί κλήσης. Σημειωτέον ότι όταν εγκαταστήσαμε το 1974 το πρώτο μας κέντρο, τύπου Ericsson, είχαμε ζητήσει από τον ΟΤΕ να κάνει τις γραμμές συνοπτικές και πληρώναμε σημαντικό μηνιαίο πάγιο για αυτή τη δυνατότητα. Εξεπλάγην λοιπόν όταν το γαϊδούρι που ήταν τότε τεχνικός προϊστάμενος στον ΟΤΕ Αθηνάς μου είπε ότι δεν παρέχουν την ευκολία αυτή στο ISDN παρά μόνο εάν η σύνδεση είναι PRI δηλαδή «πακέτο» τριάντα (30) γραμμών με πάγιο τότε 150.000 δρχ/μηνιαίως. Όταν του είπα α) ότι χρειάζομαι 12 και όχι 30 γραμμές και β) πώς είναι δυνατόν να μας παρείχε ο ΟΤΕ το 1974 αυτή τη δυνατότητα σε 3 γραμμές (!) και μάλιστα με μεγάλη δυσκολία (στο ψηφιακό κέντρο του ΟΤΕ η υλοποίηση της ευκολίας αυτής γίνεται από την οθόνη ενός υπολογιστή σε ελάχιστα λεπτά) ο προϊστάμενος μου έτριψε κυριολεκτικά στη μούρη ένα fax που είχε λάβει από την περιφερειακή διοίκηση, η οποία είχε αποφασίσει να μην γίνονται συνοπτικές οι BRI συνδέσεις (2 γραμμές) αλλά μόνο οι PRI (30 γραμμές). Όταν του ζήτησα να μιλήσω τηλεφωνικά με τον υπογράφοντα το fax στα κεντρικά, ο αχαρακτήριστος μου είπε το απίθανο «να τον πάρεις από το κινητό σου»! Φανταστείτε να είστε στο κατάστημα «Νότα» της οδού Ακαδημίας, να ψάχνετε ένα νούμερο που δεν υπάρχει, να ρωτήσετε εάν υπάρχει στο κατάστημα του Νέου Ψυχικού και να σας πει η υπεύθυνη, σε άψογο ενικό «να πάρεις από το κινητό σου να ρωτήσεις». Είπα λοιπόν στον ΟΤΕτζή τότε ότι οι εποχές αλλάζουν και ότι δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι ο ΟΤΕ έχει πλέον ανάγκη τον πελάτη και όχι τανάπαλιν όπως στο παρελθόν. Δυστυχώς και οι διαμαρτυρόμενοι χθες φαίνεται ότι δεν έχουν καταλάβει ακόμη ότι ο ΟΤΕ πολύ σύντομα δεν θα έχει ούτε λίγο «δημόσιο χαρακτήρα».
ΥΓ Προφανώς έχω πάψει προ πολλού να είμαι πελάτης του ΟΤΕ και ενδεχομένως να επιστρέψω εάν η απόσυρση του δημοσίου και η κατάργηση της μονιμότητας των υπαλλήλων του, επιτρέψει στον «εθνικό πάροχο» να είναι ανταγωνιστικός και να σέβεται τον πελάτη.
ΥΓ2 Γιατί άραγε έχει επικρατήσει να θεωρείται ο «δημόσιος χαρακτήρας» θετικό στοιχείο. Μεγαλύτερη κακοτροπιά και γαϊδουριά από τις επιχειρήσεις με «δημόσιο χαρακτήρα» δεν υπάρχει – απλά συγκρίνετε την παλαιά με τη νέα Ολυμπιακή.
Friday, June 03, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment