Είδα την χθεσινή (3.2.11) εκπομπή του Στ. Τσίμα σχετικά με την Ενωμένη Κλωστοϋφαντουργία στην οποία παρουσιάστηκε το επιχειρηματικό σχέδιό της, να πουλήσει δηλαδή οικολογικά προϊόντα στην Αμερικανική αγορά δημιουργώντας για το σκοπό αυτό νέο brand. Εδώ και δύο δεκαετίες περίπου, σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες, τα brands ρούχων, με ελάχιστες εξαιρέσεις, έχουν "απεμπλακεί" (de-coupling) από την παραγωγή. Εταιρείες όπως ο Zara, η Nike, η Hennes & Mauritz, η Mexx κλπ δεν παράγουν ούτε κομμάτι. Στις δε ελάχιστες εξαιρέσεις εταιρειών που εξακολουθούν να έχουν ίδια παραγωγή αυτή εδρεύει, πάλι με ελάχιστες εξαιρέσεις, σε χώρες με χαμηλό εργατικό κόστος. Το business plan της Εν.Κλω μου θύμησε τον «Κινηματία» του Αλέξη Πάρνη όπου διάφοροι υπερήλικες στρατηγοί που τα είχαν αρκούντως χαμένα σχεδίαζαν να εισβάλλουν στην γείτονα έχοντας εν τω μεταξύ μετασκευάσει το αυτοκίνητο του ενός σε αυτοσχέδιο άρμα μάχης κολλώντας επί της οροφής αυτού ένα μπουρί από παλαιά σόμπα. Το επιχειρησιακό σχέδιο προέβλεπε να μπαζωθεί το Αιγαίο ώστε να μπορεί το όχημα να εισβάλει στην Τουρκία. Το αντίστοιχου ρεαλισμού σχέδιο διάσωσης της Ενωμένης Κλωστοϋφαντουργίας θα ήταν εξίσου διασκεδαστικό με το θαυμάσιο μυθιστόρημα εάν δεν το πληρώναμε από την τσέπη μας μέσω των απερίγραπτων εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου. Και εάν δεν μονοπωλούσε το ενδιαφέρον των αρμόδιων Υπουργείων με αποτέλεσμα να μην ασχολείται κανείς με το βιώσιμο κομμάτι του κλάδου. Θα περίμενε κανείς ότι η δραματική κατάσταση της οικονομίας και το μνημόνιο θα «έβαζαν μυαλό» στους πολιτικούς μας. Αντιθέτως βλέπουμε ότι ο καθένας το μόνο που μετρά είναι «τα ψηφαλάκια» της περιοχής του ακόμη και με δυσβάσταχτο κόστος για τους υπόλοιπους και τη χώρα.
No comments:
Post a Comment